نکات ضروری شبهای امتحان برای والدین
نوشته شده توسط : استاد سلام

ضمن آرزوی موفقیت برای دانش آموزان عزیز در هر پایه و مقطعی که تحصیل می کنند، با توجه به نقشی که والدین در این ایام دارند و تاثیری که بر عملکرد فرزندشان درامتحاناتش می گذارند، لازم است توصیه هایی جهت عبور از این روزهای مهم و حساس برای والدین محترم و دانش آموزان عزیز داشته باشیم.

توصیه هایی که گرچه بارها شنیده ایم و تکراری شده اند، اما ضرورت یادآوری آنها به دلیل اهمیتشان است.

  1. یادمان باشد، در ایام برگزاری امتحانات، فضایی آرام و اطمینان بخش بر خانه حاکم باشد. تحقیقات ثابت کرده که اضطرابهای بیجا، کارآمدی فرد را کم می کند و تاثیرات منفی دارد.
  2. والدین و دانش آموزان باید بدانند که امتحان، وظیفه دانش آموز است. پدر و مادر وظایف خودشان را دارند و دانش آموزان نیز وظایف خودشان را. دانش آموز خودش باید درس بخواند، تمرین حل کند، تکالیفش را انجام دهد و برای کلاس روز بعد و امتحان احتمالی اش آماده باشد. مثل اینکه وظیفه پدر و مادر تامین هزینه تدریس خصوصی ریاضی است اما دانش آموز وظیفه دارد به موقع در آموزشگاه حاضر شود و تمریناتش را خودش حل کند.
  3. در فرصت های مناسب فرزندتان را به اقتضای سنش تشویق کنید. تائید کردن او سبب ایجاد قدرت عجیبی در او خواهد شد. او احساس می کند برای یادگیری و حل مساله توانایی بیشتری دارد. پس تلاش او را در هر سطحی تشویق کنید.
  4. در همه حال شنونده خوبی باشید. فرزند شما باید بتواند مشکلات درسی اش را با شما مطرح کند.
  5. به وضعیت غذایی فرزندتان توجه کنید. در ایام امتحانات سعی کنید رژیمی کامل و مناسب از مواد غذایی در اختیار او بگذارید تا از لحاظ جسمی در مضیقه نباشد.
  6. به فرزندتان اطمینان بدهید هر نتیجه ای در امتحان به دست بیاورد، مورد قبول شماست، در ضمن باید تمام تلاشش را برای بدست آوردن بهترین نتیجه بکند.
  7. او را امیدوار کنید به اینکه تا به حال از سد امتحانات زیادی عبور کرده و اینبار نیز خواهد توانست با موفقیت به نتیجه مورد نظرش برسد.
  8. به گونه ای رفتار کنید که امتحان در نظر او خیلی بزرگ جلوه نکند، ضمن اینکه یادآوری کنید که برای سنجش سطح آموخته هایش لازم است امتحان بدهد.
  9. اهداف امتحان دادن را برای او روشن کنید تا متوجه باشد که باید برای آموختن و یادگیری مطالعه و فعالیت کند نه برای کسب نمره.
  10. توجه کنید میزان یادگیری مطالب درسی مهم است نه نمره ای که دانش آموز در امتحان کسب می کند. بچه های زیادی در امتحان قبول می شوند که دو روز بعد قادر به یادآوری مطالب امتحان نیستند.
  11. فرزندتان را با خودش مقایسه کنید. مقایسه فرزندتان با همسالان دیگرش، سبب ایجاد حس منفی در وی خواهد شد. بعد از هر جلسه کلاس تدریس خصوصی فیزیک او را نسبت به جلسه پیش و با خودش مقایسه کنید.
  12. وجود اضطراب در والدین به شدت بر آرامش دانش آموزان موثر است. خیلی از والدین بیش از فرزندشان درگیر امتحان می شوند.
  13.  در آخر اینکه هر چه تسلط دانش آموز بر موضوع درس بیشتر باشد، آمادگی ذهنی بیشتری برای امتحان دادن خواهد داشت. پس قبل از امتحان اصلی، او را تشویق کنید تا امتحانات فرضی بدهد.

استاد سلام به همراه معلمان خوب تدریس خصوصی در تمام دروس و تمام پایه ها به صورت حضوری و کلاس آنلاین، همراه همیشگی پدر و مادرها و دانش آموزانی است که دغدغه شبهای امتحان دارند و به دنبال راه مطمئنی برای رفع نیاز درسی در شبهای امتحان هستند.





:: برچسب‌ها: کلاس آنلاین , تدریس خصوصی , هزینه تدریس خصوصی , تدریس خصوصی فیزیک , هزینه تدریس خصوصی ریاضی ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: